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If Time Does Not End
Janick Entremont
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»If Time Does Not End«
Der Mensch lebt, altert und beendet sein Dasein mit dem vermeintlich unumgänglichen Tod. Für alle Menschen ist der Tod die unveränderliche Konstante, der sich – als Naturgesetz – alles Leben unterordnet. Doch was passiert, wenn dieses Gesetz seine Gültigkeit verliert?
Mehrere hundert Menschen weltweit setzen ihr Vertrauen in die Verheißung einer Zukunftstechnologie, die ihren Tod reversibel machen soll. Bis dahin lagern ihre Körper, wahlweise nur das Gehirn, in mit Stickstoff gekühlten Tanks bei minus 196 Grad.
Für seine Abschlussarbeit widmete sich Janick Entremont einem Thema, das so alt ist wie die Menschheit selbst: dem Tod und dem Umgang mit ihm. Er dokumentiert damit nicht nur ein ambitioniertes Experiment namens Kryonik, sondern sucht Hinweise auf die existentielle Fragestellung, die diese Idee aufwirft: Welchen Wert hat die Zeit, wenn sie nicht endet?
Der Mensch lebt, altert und beendet sein Dasein mit dem vermeintlich unumgänglichen Tod. Für alle Menschen ist der Tod die unveränderliche Konstante, der sich – als Naturgesetz – alles Leben unterordnet. Doch was passiert, wenn dieses Gesetz seine Gültigkeit verliert?
Mehrere hundert Menschen weltweit setzen ihr Vertrauen in die Verheißung einer Zukunftstechnologie, die ihren Tod reversibel machen soll. Bis dahin lagern ihre Körper, wahlweise nur das Gehirn, in mit Stickstoff gekühlten Tanks bei minus 196 Grad.
Für seine Abschlussarbeit widmete sich Janick Entremont einem Thema, das so alt ist wie die Menschheit selbst: dem Tod und dem Umgang mit ihm. Er dokumentiert damit nicht nur ein ambitioniertes Experiment namens Kryonik, sondern sucht Hinweise auf die existentielle Fragestellung, die diese Idee aufwirft: Welchen Wert hat die Zeit, wenn sie nicht endet?
»If Time Does Not End«
Humans live, age, and eventually face their seemingly inevitable death. For all living beings, death is the immutable constant – a natural law – to which all life succumbs. But what happens when this law loses its validity?
Several hundred people worldwide are putting their faith in the promise of a future technology designed to make their death reversible. In the meantime, their bodies, or optionally just their brains, are stored in nitrogen-cooled tanks at minus 196 degrees Celsius.
For his graduation work, Janick Entremont delves into a subject as ancient as humanity itself: death and how we deal with it. In doing so, he not only documents the ambitious experiment called cryonics, but also searches for clues to the existential question raised by what it enables: what is the value of time if it does not end?
Humans live, age, and eventually face their seemingly inevitable death. For all living beings, death is the immutable constant – a natural law – to which all life succumbs. But what happens when this law loses its validity?
Several hundred people worldwide are putting their faith in the promise of a future technology designed to make their death reversible. In the meantime, their bodies, or optionally just their brains, are stored in nitrogen-cooled tanks at minus 196 degrees Celsius.
For his graduation work, Janick Entremont delves into a subject as ancient as humanity itself: death and how we deal with it. In doing so, he not only documents the ambitious experiment called cryonics, but also searches for clues to the existential question raised by what it enables: what is the value of time if it does not end?
Janick Entremont
Janick Entremont (geb.1998 in Österreich) studiert seit März 2019 an der Ostkreuzschule für Fotografie in Berlin und schließt diese in der Klasse von Ina Schoenenburg 2023 ab.
Er ist regelmäßig als Assistent für das Künstlerpaar Ute Mahler & Werner Mahler tätig und setzt Aufträge für Privatpersonen und Institutionen im Bereich Film und Fotografie um.
Seinen Themen möchte er nicht nur in der Fotografie nachgehen und so startet er direkt nach der Zeit an der Ostkreuzschule in Berlin sein Studium an der Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF.
Er ist regelmäßig als Assistent für das Künstlerpaar Ute Mahler & Werner Mahler tätig und setzt Aufträge für Privatpersonen und Institutionen im Bereich Film und Fotografie um.
Seinen Themen möchte er nicht nur in der Fotografie nachgehen und so startet er direkt nach der Zeit an der Ostkreuzschule in Berlin sein Studium an der Filmuniversität Babelsberg KONRAD WOLF.
Janick Entremont
Janick Entremont (*1998 in Mödling) studied at the Ostkreuz School of Photography in Berlin for four and a half years and graduated in Ina Schoenenburg's class in 2023.
He regularly assists the artist couple Ute Mahler and Werner Mahler and carries out paid commissions for private individuals and institutions.
In 2014, Janick was awarded the first prize in the youngsters category at the Innsbruck Nature Film Festival. In 2019, he received the PIC Funding Prize, a grant by Professional Image Creators for emerging artists and photographers. In 2022 his graduation project If Time Does Not End was part of the Canon Student Development Program and was selected for the Hamburg Portfolio Review.
Not wanting to limit himself to the medium of photography, he recently began his studies at the Konrad Wolf Film University of Babelsberg. He lives between Berlin and Innsbruck.
He regularly assists the artist couple Ute Mahler and Werner Mahler and carries out paid commissions for private individuals and institutions.
In 2014, Janick was awarded the first prize in the youngsters category at the Innsbruck Nature Film Festival. In 2019, he received the PIC Funding Prize, a grant by Professional Image Creators for emerging artists and photographers. In 2022 his graduation project If Time Does Not End was part of the Canon Student Development Program and was selected for the Hamburg Portfolio Review.
Not wanting to limit himself to the medium of photography, he recently began his studies at the Konrad Wolf Film University of Babelsberg. He lives between Berlin and Innsbruck.
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